Pełnosprawna kuchnia: uśmiechnięta Panna Cotta

Naszło mnie znowu na Włochy, ale w polskim wydaniu. Dziś szef kuchni serwuje Panna Cottę, a może raczej w cudzysłowie "Panna Cottę" :) Jest to deser śmietankowy i bardzo tłusty w wersji oryginalnej. Ja na swoje potrzeby postanowiłam zredukować trochę tłuszczu i dokonałam małych oszukaństw...


Ogólnie rzecz biorąc na panacottę znajdziemy całe mnóstwo przepisów - z samej śmietanki, z domieszką mleka, z dodatkiem rumu, wina i czego jeszcze dusza nie zapragnie. Moja jest wykonana ze śmietanki 30% 330 ml (z Biedronki) i mleka 1,5% (też z Biedronki ;) ). Jeśli jesteście na diecie ketogennej - możecie zwiększyć procentowość tych produktów i zamiast cukru użyć np. stewi.

Potrzebne składniki (6 porcji):
- jedna śmietanka 30% 330ml
- tyle samo mleka
- laska wanilii lub kilka kropel esencji waniliowej lub łyżeczka cukru waniliowego
- 3 łyżeczki żelatyny + 2 łyżki wody
- cukier, słodzik lub stewia do smaku

Sos - u mnie to zmiksowane truskawki, ale mogą być też maliny, wiśnie, syropy o ulubionym smaku lub naturalne kakao lub gorzka czekolada - na co tylko mamy ochotę.

Mleko łączymy ze śmietanką w garnku, osładzamy i dodajemy albo laskę (przecinamy na pół i wyłuskujemy ziarenka), albo esencję, albo cukier waniliowy i dokładnie mieszamy. Gdy mikstura się gotuje - do małej miseczki wsypujemy żelatynę i dolewamy do niej wody. Pozostawiamy na chwilkę. Po zagotowaniu mleka i śmietanki, szybko zdejmujemy garnek z ognia i dodajemy żelatynę z wodą. Mieszamy energicznie przez minutę.

Miksturę rozlewamy do małych miseczek i odstawiamy do wystygnięcia. Następnie wkładamy je do lodówki i po dwóch-trzech godzinach deserek gotowy. Możemy go wyjąć z miseczek (pomocne jest chwilowe zanurzenie miseczki w gorącej wodzie) i podać na talerzyku lub ładnie przyozdobić i podać nie wyjmując z salaterki. Ja przyozdobiłam przecierem z truskawek :)

Komentarze

  1. Tu podaję link do bardziej gustownego podania: http://taste-of-passion.blogspot.com/2012/08/panna-cotta-waniliowa.html :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zespół Wiedemanna-Steinera

Polimikrogyria - drobnozakrętowość mózgu

Zespół Phelan-McDermid - delecja 22q13