Pełnosprawna kuchnia: zdrowa pasta twarogowo-olejowa

Jak wiecie, od długiego już czasu piszę artykuły o tematyce zdrowotnej na Portalu We-Dwoje.pl. Jakiś czas temu opisywałam różne oleje roślinne i ich dobroczynny wpływ na nasz organizm. Przyznam się szczerze, że trochę tej wiedzy mi wyparowało, ale dzięki jednej z czytelniczek – Aldonie – otworzyły się szufladki w mojej pamięci i link do artykułu: Len – polskie złoto >> tutaj (przeczytacie tam o właściwościach oleju lnianego). I oto dzisiaj przepis na twarożek z olejem lnianym, według wskazań doktor Johannie Budwig.
Pani Budwig była biochemiczką pochodzącą z Niemiec. Prowadziła wiele badań naukowych i analizowała właśnie olej lniany. Była już z tego powodu kilkakrotnie nominowana do nagrody Nobla. Pani doktor opracowała zasady diety zapobiegającej chorobom cywilizacyjnym, takim jak miażdżyca, alergie, choroby skóry, depresje, choroby neurodegeneracyjne jak np. choroba Alzheimera, a także nowotworom.

Najważniejszym elementem diety jest właśnie olej lniany tłoczony na zimno, który należy spożywać jako pastę twarogowo-olejową…

5 do 6 łyżek oleju lnianego łączymy z 250g chudego twarogu, doprawiamy ziołami (szczypiorek, koperek, bazylia, tymianek, czarnuszka). My też doskonale wiemy, że do takiego twarożku pasują także warzywa. Jednak dla naszych smakoszy – odpowiednio rozdrobnione (czyli starte na tarce o małych oczkach, drobniutko posiekane nożem, zmiksowane). Najlepszymi są: ogórek, rzodkiewka, pomidor (możemy go pognieść widelcem), pieczona papryka (rozgnieciona widelcem lub zmiksowana), czosnek, rzeżucha. Do twarożku można dodać jogurt naturalny, by uzyskać najodpowiedniejszą konsystencję. Taka porcja starcza na śniadanko na dwa dni (dzielimy ją rzecz jasna na dwie części – jedna na dziś, druga na jutro lub dla opiekuna ;) ).

Według doktor Budwig: należy zjadać około 2 łyżki pasty dziennie w celach profilaktycznych, 2-6 łyżek w przypadku średniego i ciężkiego nasilenia choroby. Ponadto zaleca dodatkowo przyjmować siemię lniane i zrezygnować z innych tłuszczów roślinnych, tłustego nabiału, majonezu, mięsa, smażeniny i mocno przetworzonej żywności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz